- Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości usług oraz wysokości należności za usługi świadczone przez PWiK.
- Reklamacja powinna być zgłoszona w formie pisemnej w siedzibie Spółki lub przesłana listem poleconym albo zgłoszona w formie mailowej.
- Odbiorca może reklamować prawidłowość naliczenia należności wykazanych na fakturze.
- Reklamacje w zakresie wskazań wodomierza i rozliczeń za wodę i ścieki można składać w terminie do 21 dni kalendarzowych od daty otrzymania faktury.
- Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.
- W przypadku powstania nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy, zwraca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wniosku w tej sprawie.
- Spółka rozpatruje reklamację i powiadamia Odbiorcę o sposobie jej załatwienia w terminie 14 dni roboczych od udokumentowanej daty wpływu pisma.
Zgłaszanie reklamacji
Odbiorca ma prawo zgłoszenia reklamacji dotyczących sposobu realizacji przez przedsiębiorstwo warunków umowy, dotyczących w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.
REKLAMACJA winna być wniesiona w formie pisemnej. Przedsiębiorstwo odpowiedzi udziela w formie pisemnej, w terminie 14 dni roboczych od daty jej wniesienia. Możliwe jest także udzielenie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną lub w inny sposób, o ile Odbiorca wskaże taką formę.
Reklamacja wskazań wodomierza
W przypadku gdy odbiorca ma wątpliwości co do prawidłowości wskazań wodomierza głównego przysługuje mu prawo do złożenia pisemnego wniosku – zlecenia dokonania ekspertyzy wodomierza tj. sprawdzenia przez Obwodowy Urząd Miar.
Wodomierz jest demontowany z przyłącza wodociągowego (wymieniany na inny) przez monterów PWiK, a następnie przekazywany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy nadzorowanego przez Obwodowy Urząd Miar.
Pracownik Urzędu Miar dokonuje sprawdzenia zgodności wodomierza z zatwierdzonym typem, ważności cech legalizacyjnych, a następnie na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych sprawdzane są rzeczywiste pomiary wodomierza.
Po przeprowadzonym badaniu Urząd Miar wydaje „świadectwo ekspertyzy”, w którym podaje wyniki sprawdzenia. Świadectwo z ekspertyzy zostaje przesłane do PWiK.
W przypadku gdy badania metrologiczne:
- potwierdzają rzetelności wskazań wodomierza i ważność cechy legalizacyjnej to koszty związane z jego sprawdzeniem pokrywa Odbiorca (wnioskujący), a wniosek reklamacyjny zostaje oddalony,
- potwierdzą nierzetelność wskazań wodomierza to koszty związane z jego sprawdzeniem pokrywa przedsiębiorstwo i dokonuje prawidłowego rozliczenia okresu reklamowanego.